Gratis tips ordenen administratie

Gratis tips ordenen administratie

  • Maak er een leuk moment van!
    Je favoriete muziek opzetten kan hierbij bijvoorbeeld een goed idee zijn.
  • Maak stapels. Leg bij elke stapel een post-it met de categorie waartoe het behoort.
    Gooi zaken weg die je niet meer nodig hebt.
  • Hou de categorieën in eerste instantie vrij algemeen. Later kan je nog onderverdelingen maken indien nodig. Bijvoorbeeld de hoofdcategorie "woning" kan je later gaan onderverdelen in : electriciteit, internet, water, enz.
  • Wanneer alles op deze manier is ingedeeld, bekijk je of het nodig is om nog verder onder te verdelen. Zoja, maak dan kleinere stapels van de hoofdcategorie in kwestie.
  • Neem een ringmap en een aantal tabbladen en nummer de tabbladen met een zwarte marker.
  • Maak een voorblad met deze nummering (indien mogelijk op een computer) en zet de naam van de categorie naast het daarbij horende nummer.
  • Sla deze lijst wanneer mogelijk op op een computer. Op die manier kan je later makkelijk items toevoegen of verwijderen van de lijst. 
  • Steek de juiste documenten achter elk daartoe behorende tabblad en steek steeds de oudste documenten onderaan en de nieuwste bovenaan.
    Klaar!
  • Beloon jezelf na afloop met iets wat je zelf heel fijn vindt.
    Dit kan gaan over een boek lezen, een wandeling maken, je favoriete serie bekijken, ...
  • Probeer minstens wekelijks een moment in te plannen om nieuw binnen gekomen documenten op te bergen op de juiste plaats.
  • Is het toch allemaal wat overweldigend en wil je graag extra tips and tricks om verder aan de slag te gaan?
    Aarzel dan zeker niet om me vrijblijvend te contacteren!